19 marca 2011

"Józef był cudem świetości"

Maryja mówi do Marii z Agreda o św. Józefie:
"Moja córko! Pisałaś wprawdzie o tym, że mój oblubieniec Józef zajmuje bardzo wysokie miejsce pomiędzy świętymi i książętami niebiańskimi, jednak ani ty nie jesteś zdolna opisać jego wielkiej świętości, ani śmiertelnicy nie zdołają jej poznać, dopóki nie dostąpią oglądania Oblicza Bożego. Dopiero wtedy, zdziwieni, zrozumieją tę tajemnicę i będą chwalić Pana.
W dzień ostateczny, gdy nastąpi sąd nad wszystkimi ludźmi, nieszczęśliwi potępieńcy będą gorzko płakali, że nie znali tego potężnego i skutecznego środka zbawienia, jakim jest wstawiennictwo św. Józefa; będą żałowali, że nie używali tego sposobu aby przebłagać sprawiedliwego Najwyższego.

Nikt z dzieci świata nie zna przywilejów i łask, jakich Pan udzielił memu świętemu oblubieńcowi, ani potęgi jego wstawiennictwa u Majestatu Boskiego i u mnie.
Zapewniam cię, moja ukochana córko, że jest on w niebie jednym z najbliższych powierników Pana i że wiele może zdziałać w celu odwrócenia od grzeszników kar sprawiedliwości Bożej!
Otrzymałaś co do tej tajemnicy wielkie objawienia i objaśnienia i dlatego chcę, abyś była bardzo wdzięczna Panu za tę łaskę; także i mnie powinnaś być wdzięczna za to dobrodziejstwo, które ci wyświadczam.
Staraj się przez całe życie zachować i rozwijać nabożeństwo i serdeczną miłość do mojego oblubieńca.
Wysławiaj Pana, że wzbogacił go tak hojnie łaskami i że dął mi to poznać ku największej mej radości.
We wszystkich potrzebach zwracaj się do niego i jego pośrednictwa, staraj się zjednać mu licznych czcicieli, albowiem o cokolwiek mój oblubieniec prosi w niebie, tego Pan nie odmawia na ziemi. Wielkie i nadzwyczajne łaski Pan przyrzekł udzielić ludziom przez pośrednictwo św. Józefa byleby tylko ludzie chcieli z tego skorzystać."

Niektóre przywileje i łaski, które Bóg nadął św. Józefowi,
a których człowiek może dostąpić prosząc tego świętego o wstawiennictwo.
Oto one:

1) Za przyczyna św. Józefa można otrzymać cnotę czystości i zwyciężać niebezpieczeństwa pokus zmysłowości.

2) Przez niego można dostąpić potężnej łaski wyzbycia się stanu grzechu i pojednania z Bogiem.

3) Za jego przyczyną można uzyskać łaskę Maryi i prawdziwe do Niej nabożeństwo.

4) Przez niego możemy dostąpić łaski szczęśliwej śmierci i opieki przeciw szatanowi w godzinę śmierci.

5) Złe duchy drżą, gdy słyszą imię Józefa.

6) Dzięki niemu można uzyskać zdrowie ciała i pomóc w rożnych potrzebach.

7) Za jego przyczyną rodziny otrzymują błogosławieństwo potomstwa.

(Maria z Agreda "Mistyczne Miasto Boże", wyd "Michalineum", 2005, str. 187-188)

Brak komentarzy: