1 lutego 2012

"Niechaj twe serce przejmie uczucie wdzięczności dla Pana" (53)

"Moja droga córko!
Objawiam ci tę tajemnicę, abyś usiłowała - na ile pozwolą na to twoje siły - przy pomocy łaski naśladować mnie, rozważać moje dzieła i brać je za wzór.
W świetle wiary i rozumu rozważaj w duchu twoim, jaką podziękę ludzie są winni Bogu za Jego niezmierną dobroć i za Jego pragnienie niesienia im pomocy. W połączeniu z tą prawdą rozważaj potem niedołęstwo i zatwardziałość serca dzieci Adama.
Potem - taka jest moja wola - niechaj twe serce przejmie uczucie wdzięczności dla Pana i litości nad nieszczęśliwym stanem ludzi.

Zapewniam cię, moja córko, że w dniu Sądu Ostatecznego sprawiedliwy Sędzia najbardziej gniewać się będzie o to, że niewdzięczni ludzie zapomnieli o tej prawdzie. Gniew ten będzie tak gwałtowny, a zarzuty tak zawstydzające, że ludzie ze wstydu sami rzuciłyby się do przepaści katuszy, gdyby nawet nie było sług sprawiedliwości Bożej, wyznaczonych do wykonania kary."

(Nauka Najświętszej Królowej niebios skierowana do czcigodnej Marii z Agredy
na zakończenie rozdziału XVI "Jak Najświętsza Maryja Panna w ciągu dziewięciu dni została przygotowana do przyjęcia tajemnicy wcielenia Syna Bożego";
"Mistyczne Miasto Boże", Warszawa-Struga,"Michalineum", 2005, s. 98-99)

Brak komentarzy: