10 marca 2010

Ze wszystkich sił swoich naśladuj ...

.
Nauka Najświętszej Królowej niebios:
"Moja córko!
Ze wszystkich sił swoich naśladuj jedno z pobożnych ćwiczeń, które od dnia mego narodzenia wykonywałam przez całe życie i nie zaniedbałam go nawet wśród największych trosk i mozołów.
Ćwiczenie to polegało na tym: gdy dzień się zaczynał, upadałam przed obliczem Najwyższego i wyrażałam Mu podziękowanie za Jego nieskończone doskonałości, wychwalając Go za miłość, z której mnie stworzył.
Oddawałam Mu hołd, cześć i uwielbienie, jako Panu i Stwórcy wszechrzeczy, który i mnie powołał do życia; uznawałam się bowiem za dzieło Jego rąk.
W głębokiej pokorze i z zupełnym oddaniem ofiarowałam mą duszę w Jego ręce.
Prosiłam Go, aby raczył do końca dni moich rozporządzać mną według własnej woli i aby mnie pouczył, w czym Mu się podobać mogę.
Ten akt powtarzałam często wśród zwykłych czynności codziennych; przy ćwiczeniach duchowych zwracałam się do Jego Majestatu i prosiłam o radę i błogosławieństwo dla wszystkich moich czynów."

("Mistyczne Miasto Boże", Maria z Agredy, rozd. VII)

1 komentarz:

tk pisze...

Oto propozycja codziennego Aktu ofiarowania się Bogu, ułożonego na podstawie nauki Maryi:
"Ojcze Przedwieczny, dziękuję Ci za Twoje nieskończone doskonałości. Wychwalam Ciebie za miłość, z której mnie stworzyłeś.
Oddaję Ci hołd, cześć i uwielbienie, jako Panu i Stwórcy wszechrzeczy, któryś i mnie powołał do życia; uznaję siebie za dzieło Twoich rąk.
W głębokiej pokorze i z zupełnym oddaniem ofiarowuję Ci, Ojcze, moją duszę.
Rozporządzaj mną w pełni według Twej własnej woli do końca dni moich i w wieczności. Pouczaj mnie, Ojcze, co mam czynić, abym Tobie podobać się mogła.
Niech we wszystkim spełni się na mnie Twoja wola. Niech Imię Twoje będzie błogosławione na wieki wieków. Amen"